به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست بررسی اقدامات صورت گرفته و هماهنگی در راستای نحوه اجرای مواد ۳۶ الی ۳۹ سند رونق تولید استان کرمانشاه با موضوع «توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه»، روز چهارشنبه ششم شهریور ماه ۱۳۹۸، با حضور مسئولین سازمان جهاد کشاورزی، خانه صنعت و معدن، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی، شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری به همت حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در محل این معاونت برگزار شد.

در این جلسه، مقرر گردید: هر یک از دستگاه‌های اجرایی حداقل ۳ عنوان پیشنهاد طرح در راستای حل مسائل واحدهای تولیدی استان را جهت بررسی در جلسه آتی اعلام نمایند.

همچنین در مورد دوره‌های اجباری فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت، هماهنگ گردید که این دوره‌ها بر اساس نیازهای واحدهای تولیدی به صورت مسأله‌محور طی هماهنگی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، خانه صنعت و معدن استان، سازمان جهاد کشاورزی استان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تعریف شوند.

در این جلسه، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان در هفته پژوهش سال جاری با رویکرد «ارائه توانمندی‌ها و نیازهای واحدهای تولیدی» و با تمرکز بر فن بازار، ارائه شد.

همچنین، ماده ۳۹ این سند با موضوع جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان (حداقل ۵۰% موضوعات پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و ۲۵% رساله‌های دکترا) در راستای حل مسائل واحدهای تولیدی استان و کمک مالی به انجام پایان‌نامه‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نیز تعریف موضوعات توسط دانشگاه‌های استان با هماهنگی سازمان‌های مربوطه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است؛ دانشگاه رازی مسئولیت دبیری کمیته اجرایی مواد ۳۶ الی ۳۹ سند رونق تولید استان کرمانشاه را بر عهده دارد.