به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه با مجموعه سفیران، پنجم آذر ماه ۱۳۹۸ در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

 

 

در ابتدای این نشست، بابک سالاری نماینده مجموعه سفیران طی سخنانی به معرفی این شرکت پرداخت و اظهار داشت: مجموعه سفیران در برگیرنده ۷ شرکت فعال دارای بهره‌وری است.

ایشان ضمن اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های دانشگاه رازی افزود: در مجموعه سفیران ۱۰۰ نفر پرسنل داریم که از این تعداد ۴۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه رازی هستند و در معاونت‌های فرهنگی،IT، بازرگانی، تولید و بهره‌وری، حقوقی، اقتصادی، طراحی و تبلیغات و... مشغول به فعالیت هستند.

سالاری خواستار تعامل و همکاری با دانشگاه رازی در بخش‌های مختلف شد و گفت: ما دانشگاه رازی را دوست خود می‌دانیم و خود را مدیون این دانشگاه می‌دانیم، خوشبختانه اتحاد و یکپارچگی در مجموعه سفیران سلامت وجود دارد و با افتخار آماده انعقاد قرارداد همکاری با این دانشگاه هستیم.

ایشان افزود: ما در قبال استان کرمانشاه احساس تعهد می‌کنیم، اساتید در خدمت دانشگاه و دانشگاه در خدمت جامعه است، نام و اعتبار دانشگاه برای مجموعه سفیران بسیار مهم است و آماده همکاری با این دانشگاه در ابعاد مختلف هستیم.

در ادامه دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به میهمانان طی سخنانی اظهار داشت: این جلسه و این روز یکی از بهترین روزهای عمر من است، از این جهت که احساس می‌کنم جمعی از افراد دارای انگیزه‌های الهی، تعهد و تخصص، علاقه‌مند به علم و سرنوشت مردم را می‌بینم و در جمع عزیزانی هستم که زمانی در کلاس‌های درس این دانشگاه حضور داشتند و بهترین شرایطی است که تجسم دانشگاه در خدمت جامعه را در یک مجموعه متعهد می‌بینیم و نظام باید به این افراد دارای احساس مسئولیت افتخار کند و آرزوی روزی را داریم که اساتید و دانشجویان ما به این مرحله برسند.

ایشان کارآفرینی و ثروت‌آفرینی را رویکرد دانشگاه دانست و با اشاره به فعالیت پژوهشکده‌های مختلف در این دانشگاه بیان کرد: امیدواریم همکاری‌های خود را عمیق‌تر به پیش ببریم، اخیرا در راستای ارتباطات جامعه و دانشگاه ظرفیتی‌ ایجاد شده که از جمله می‌توان به فرصت‌های مطالعاتی اساتید در داخل اشاره کرد.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا ادامه داد: اخیرا نیز جلسه‌ای در استانداری کرمانشاه در خصوص پالایشگاه آناهیتا تشکیل شد و ما نیز از آمادگی لازم برای حضور جدی‌تر و همکاری در زمینه طراحی و مهندسی و R&D صنعت نفت در این پروژه برخوردار هستیم.

ایشان با اشاره به فعالیت دانشکده نفت و پتروشیمی در دانشگاه رازی گفت: مجموعه سفیران با انگیزه بسیار قوی که دارد می‌تواند کمک کند تا این پروژه (پالایشگاه آناهیتا) سریع‌تر عملیاتی شود و به پیش برود.

دکتر اعلمی‌آل‌اقا بر انعقاد و مبادله تفاهم‌نامه همکاری مجموعه سفیران با دانشگاه رازی در هفته پژوهش تاکید کرد و گفت:  در هفته پژوهش مجموعه سفیران می‌توانند تجربیات ارزشمند خود را در اختیار دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه قرار دهند، در بحث تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان از هر ایده جدیدی استقبال می‌کنیم و این مهم می‌تواند زمینه همکاری دیگری با مجموعه سفیران باشد.

رئیس دانشگاه تاکید کرد: امروز بزرگ‌ترین خدمتی که می‌توانیم به جامعه خود داشته باشیم، ایجاد اشتغال است، یکی از ظرفیت‌های فعال در دانشگاه انجمن‌های علمی دانشجویی هستند، از این انجمن‌ها انتظار داریم که در پوشش خبری جلسات دفاع پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا فعال باشند و در بروز ظرفیت‌های دانشگاه به جامعه کمک کنند.

در ادامه دکتر علی سلیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه طی سخنانی اظهار داشت: یاس و ناامیدی روح تلاشگر جوانان را نشانه می‌رود و حضور مجموعه‌های با انگیزه و دارای تخصص مانند مجموعه سفیران در جمع‌های دانشجویی به ویژه تحصیلات تکمیلی در ایجاد امید و انگیزه میان آنان موثر است.

ایشان خطاب به اعضای مجموعه سفیران بیان کرد: ایجاد روحیه و انگیزه در نسل جوان را در کارهایتان مد نظر داشته باشید و از خداوند متعال آرزوی توفیق برای همه شما دارم.

در ادامه دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه طی سخنانی در خصوص زمینه‌های همکاری دانشگاه با مجموعه سفیران اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش‌های کلاسیک برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کافی نیست، مجموعه سفیران می‌تواند در ارائه آموزش‌های مهارتی با دانشگاه همکاری نماید، ضمن اینکه مرکز ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای در دانشگاه فعال است، با سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تفاهم‌نامه‌ مشترک داریم.

 

 

دکتر ویسی بخش طراحی و ساخت تجهیزات، تعمیرات دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاه، بلوط و گیاهان دارویی، شرکت‌های دانش‌بنیان و عرصه پژوهش را از جمله حوزه‌های پیشنهادی همکاری با مجموعه سفیران برشمرد و تصریح کرد: پروژه باغ گیاه‌شناسی دانشگاه رازی یک پروژه کلیدی در استان به شمار می‌آید و فاز نخست آن هم گیاهان دارویی است، زمین و امکانات اولیه این پروژه پیش‌بینی شده و می‌توان در این زمینه همکاری کرد.

ایشان یکم تا سوم دی ماه را زمان برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری دانست و گفت: می‌توانیم در این نمایشگاه غرفه‌ای را برای عرضه دستاوردهای مجموعه سفیران سلامت اختصاص بدهیم.

 در ادامه اعضای هیات علمی به ارائه پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود در بحث همکاری با مجموعه سفیران به ویژه حوزه ارتباط با صنعت پرداختند.