به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست مشترک دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه با نمایندگان کارگروه‌های تخصصی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۸ برگزار شد.
 
دکتر رضا بختیاری مدیر کارآفرینی، پژوهش‌های کاربردی و ارتباط با صنعت دانشگاه رازی در این نشست، اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه ابلاغی وزارت عتف، مشوق‌هایی برای همکاران فعال در طرح‌های پژوهشی لحاظ شده است و علاوه بر آن، همکارانی که مجری طرح‌های پژوهشی باشند از حمایت بیشتری برخوردار می‌شوند، از جمله اینکه امکان استفاده رایگان از خدمات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه را برای اجرای پروژه‌های خود خواهند داشت.
 
دکتر بختیاری افزود: دانشگاه رازی از پایان‌نامه‌های تقاضامحور مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا حمایت‌های مالی و معنوی خوبی به عمل خواهد آورد.
 
 
 
 
در ادامه دکتر ساکی رئیس پژوهش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، اظهار داشت:  ما محدودیتی برای حمایت از اساتید و دانشجویان به منظور اجرای پروژه‌های نفتی نداریم و در راستای ایجاد انگیزه برای دانشجویان، حمایت‎‌های مالی خوبی از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا با موضوع پروژه‌های نفتی صورت می‌گیرد تا زمینه‌ای برای ورود به پروژه‌های کلان ملی باشد. همچنین حمایت‌های خوبی از طرح‌های پژوهشی و پروژه‌های کارآمد نفتی در بخش اساتید به عمل می‌آید.
 
ایشان بر اطلاع‌رسانی لازم از اولویت‌های پژوهشی و شاخص‌های پروژه‌های کلی شرکت ملی نفت ایران برای اطلاع اساتید و دانشجویان تاکید کرد و گفت: اولویت اول در پروژه‌های پژوهشی، حمایت از دانشجویان و اساتید است.
 
در این نشست، فعالیت کمیته‌های پژوهشی طرفین مورد بررسی قرار گرفت و برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعالیت موثر این کمیته‌ها انجام شد. حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا و پیشنهاد و تعریف اولویت‌های پژوهشی مشترک، بازدید از محصولات نانو در دانشکده شیمی دانشگاه رازی از سوی نمایندگان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، هماهنگی لازم برای برگزاری دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب از موضوعات مورد تاکید در این نشست بود.
 
در این جلسه پیشنهاد تاسیس مرکز خودکفایی تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در دانشگاه رازی مطرح و مقرر شد که پس از بررسی کارشناسی، اقدامات لازم صورت بگیرد.