ه گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، همزمان با برپایی نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری و در راستای گسترش همکاری‌های مشترک دانشگاه با سازمان‌ها و صنایع، چندین تفاهم‌نامه مشترک میان دانشگاه رازی با دستگاه‌های اجرایی استان به امضا رسید.

 

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه رازی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان/ اعطای مجوز تاسیس مرکز مشاوره شغلی و مهارت‌آموزی به دانشگاه

 

 

همزمان با نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش و فناوری و در محل غرفه دانشگاه رازی و با حضور مدیرکل و دیگر مسئولین اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و نیز ریاست و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک این اداره کل و دانشگاه به امضا رسید.

 اهداف اصلی این تفاهم‌نامه شامل توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای، فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت‌ها و تکالیف سازمانی می‌باشد.

همچنین پیرو این تفاهم‌نامه، مجوز تاسیس مرکز مشاوره شغلی و مهارت آموزی (TMC) به دانشگاه اعطا گردید. خدمات این مرکز شامل نیازسنجی مهارتی، مشاوره شغلی و اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی جهت دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه می‌باشد.

 

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه و مجموعه سفیران

 

 

همزمان با نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش و فناوری در محل غرفه دانشگاه رازی و با حضور مدیران مجموعه سفیران و نیز ریاست و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک این مجموعه و دانشگاه به امضا رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه شامل کمک به حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان، همکاری جهت تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک، برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی مشترک، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارتاپ مشترک و ارائه تسهیلات آزمایشگاهی می‌باشد.

 

 

مجموعه سفیران شامل ۶ شرکت تخصصی تولیدی در حوزه‌های مختلف بوده که توسط جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه و با مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه تاسیس گردیده و مشغول به فعالیت می‌باشد.

 

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه و اداره کل حفاظت محیط زیست استان

در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان در غرفه دانشگاه و با حضور مدیرکل و دیگر مسئولین اداره کل حفاظت محیط زیست استان و نیز معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری مشترک این اداره کل و دانشگاه به امضا رسید.

 

 

مهم‌ترین  اهداف این تفاهم‌نامه شامل اجرای طرح‌های پژوهشی مورد تقاضای اداره کل حفاظت محیط زیست، پشتیبانی مادی یا معنوی از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، استفاده مشترک از امکانات موجود آزمایشگاهی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و کارگاه‌های تخصصی بود. این تفاهم‌نامه به امضای مهندس فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست و دکتر فرزاد ویسی محترم پژوهش و فناوری دانشگاه رازی رسید.

 

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه رازی و اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه 

چهارم دی ماه و همزمان با آخرین روز از نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین دانشگاه رازی و اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه منعقد شد. این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین دو سازمان منعقد شد.

در این راستا مهندس کولانی مدیر کل منابع طبیعی استان به همراه مهندس زنگنه معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان ضمن بازدید از غرفه‌های دانشگاه، بر گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با دانشگاه رازی تاکید داشتند.

 

 

 در این میان ایشان با بازدید از غرفه مرکز پایش هوایی از کاربردهای متعدد پهپاد در زمینه بررسی تغییرات کاربری اراضی، پوشش گیاهی  به ویژه  در زمینه حفاظت از عرصه‌های طبیعی و عملیات اطفاء حریق توضیحاتی ارائه دادند و وجود مرکز پایش هوایی دانشگاه رازی را پتانسیل مناسبی برای گسترش همکاری‌ها دانستند.

در پایان بازدید، تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی ما بین اداره کل منابع طبیعی استان و دانشگاه رازی به امضای مهندس کولانی مدیر کل منابع طبیعی استان و دکتر ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رسید. از مفاد این تفاهم‌نامه اجرای یک طرح پژوهشی مشترک بود.