ه گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۸، مهندس شهریار بهنیا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه و مسئولان معاونت پژوهش و فناوری، دیداری صمیمانه داشت و در خصوص ظرفیت همکاری‌های مشترک، بستر کارفرینی در عرصه ICT و... به بحث تبادل نظر پرداختند.

مهندس شهریار بهنیا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، به تلاش‌های مسئولان دانشگاه رازی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه رازی متحمل زحمات بسیاری شده و امیدواریم منجر به یک موج عظیم موثر در جهت تحولات مثبت در استان شود.

 

ایشان با اشاره به تحولات حوزه  ICT در استان کرمانشاه افزود: یک استاندارد جهانی در ICT  داریم که شاخص توسعه فناوری اطلاعات در جهان است و ۱۸ آیتم دارد که در سه دسته شامل "میزان دسترسی مردم"، "مهارت" و "کاربرد" تقسیم می‌شود، حدود چهار سال پیش استان کرمانشاه در این سه شاخص رتبه ۲۹ کشور را داشت از آن زمان تلاش زیادی داشتیم و در عرض این چند سال، در شرایطی که درگیر انواع و اقسام بحران‌ها بودیم، الان ۱۱ پله رشد کرده‌ایم.

 

در ادامه، دکتر اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی، ضمن خوشامدگویی به مهندس بهنیا، به ظرفیت‌های عظیم دانشگاه در راستای توسعه استان اشاره کرد و اظهار داشت: از هر ظرفیتی برای اثرگذاری دانشگاه در استان و منطقه؛ از مطالعات در بحث اقوام و فِرق تا تجارت الکترونیک و... استفاده می‌کنیم.

 

رئیس دانشگاه رازی بیان کردند: در شرایطی که ظرفیت‌های آموزش عالی در یک حدی گسترش بسیاری پیدا کرده؛ باید از این ظرفیت‌ها در زمینه ثروت‌آفرینی استفاده کنیم.

 

ایشان اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌های که در دانشگاه داریم، با تلاش‌های دکتر رجب‌زاده خوشحالیم که یک نرم‌افزار آموزشی در بحث آموزش‌های کاربردی و تجارت الکترونیک و برنامه‌نویسی تهیه شده، ایشان پروپوزالی را هم تهیه نموده‌اند که در بحث پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در استان در راستای تربیت ۱۰۰۰ برنامه‌نویس حرفه‌ای می‌تواند مؤثر باشد که اگر این کار صورت بگیرد خود به خود بستر تجارت الکترونیک و فعالیت‌های اینچنینی آماده می‌شود.

 

دکتر اعلمی‌آل‌آقا بیان داشتند: تمام تلاش دکتر ویسی در معاونت پژوهش و فناوری در زمینه‌های مختلف این است که زمینه تبدیل پژوهش‌ها به کار و فناوری فراهم گردد و إن‌شاءالله با همت این دوستان، دانشگاه در جایگاه رفیع خود قرار بگیرد.

 

در ادامه، دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی با اشاره به شروع فعالیت دبیرخانه استارتاپ استان کرمانشاه در دانشگاه رازی از سال ۱۳۹۴، اظهار داشت: اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

 

ایشانICT  را بازوی اصلی استارتاپ‌ها دانست و گفت: مهندس بهنیا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همواره یاری‌رسان مرکز استارتاپ بوده‌اند، هم‌اکنون برای کسب وکارهای ICT  تسهیلات خوبی پرداخت می‌شود.

 

در ادامه، تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه و دانشگاه رازی با موضوع "همکاری در خصوص پیشبرد فعالیت‌های مرکز استارتاپ استان مستقر در دانشگاه رازی، در راستای سیاست‌ها و رسالت طرفین در توسعه کارآفرینی، پشتیبانی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و سایر مخاطبین اعم از فعالین حوزه‌های تجاری و اقتصادی در تمامی سطوح به ویژه در فضای مجازی و تجارت الکترونیک به امضا رسید.

 

از جمله اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به زمینه‌سازی توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، تلاش برای بهبود فضای کارآفرینی در استان، ایجاد شبکه حامیان (صاحبان صنایع، کارآفرینان و...) در دانشگاه‌ها، ایجاد محیط انگیزشی در راستای رونق بخشیدن به اشتغالزایی مبتنی بر کارآفرینی، فناوری و تولید در استان، تلاش برای توسعه، گسترش و رونق کسب و کارهای نوین در استان اشاره کرد.