به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، همایش "استراتژی‌های برندآفرینی و تولید بدون کارخانه" در روز دوشنبه۲۰/ ۹/ ۹۶ با حضور جمعی از اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و صنعتگران استان، توسط مرکز رشد دانشگاه رازی و مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه رازی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این همایش دکتر یوسف محمدی فر عضو هیئت‌علمی گروه کارآفرینی دانشگاه رازی به بررسی ضرورت‌ها، ابعاد، پیامدها و استراتژی‌های تولید برون سپاری شده ( تولید بدون کارخانه ) پرداخت. وی همچنین  پارادایم‌های حاکم بر فضای کسب‌وکار بررسی شده و ضرورت تغییر نگرش از تولید به‌سوی بازار مورد واکاوی قرار داد.

دکتر محمدی فر برند را  مهمترین دارایی نامشهود شرکت‌های امروزی دانست و گفت: برندآفرینی را  می‌توان فرایند خلق، توسعه، تقویت و حفظ  شناسه ( برند) جهت  ارتباط، تشخیص، ترجیح و ایجاد وفاداری دانست و با مدیریت صحیح آن می‌توان موجبات خلق ارزش ویژه برند برای شرکت را فراهم نمود.

وی تأثیرات تولید بدون کارخانه را در ابعاد خرد، میانی و کلان مورد بررسی قرار داد و یادآور شد: مهمترین نتیجه برندآفرینی استفاده بهینه از امکانات تولیدی، کاهش حجم و ریسک سرمایه‌گذاری و کاهش بهای تمام شده کالا، است.

دکتر محمدی‌فر در ادامه به ارائه راهکارهایی کاربردی برای خلق برند پایدار پرداخت و مدل‌هایی اجرایی را  موردبحث قرار داد.

در پایان این جلسه به سؤالات مطرح شده توسط  حضار پاسخ داده شد.