به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دومین نشست بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای سند رونق تولید استان کرمانشاه، روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۸ با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری، شورای پژوهش استان، اتاق بازرگانی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه، در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی برگزار شد.

 در این نشست، در خصوص هماهنگی و اقدامات صورت گرفته پیرامون مواد ۳۶ الی ۳۹ سند رونق تولید استان کرمانشاه با موضوع «توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه»  بحث و تبادل نظر شد.

دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در ابتدا، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان، به اهمیت سند رونق تولید استان و پتانسیل‌های دانشگاه رازی به عنوان دبیر کمیته اجرایی مواد ۳۶ الی ۳۹ سند مذکور، اشاره‌ای داشت.

ایشان بیان نمود: در راستای تحقق اهداف سند رونق تولید استان کرمانشاه، دانشگاه‌های استان موظف گردیده‌اند که ۵۰% از پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و ۲۵% از پایان‌نامه‌های مقطع دکتری را به منظور حل مشکلات واحدهای تولیدی، اختصاص دهند و مقادیر قانونی کمک به انجام این تحقیقات توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تعیین و به صورت کمک برای دانشگاه‌ها واریز می‌شود.

 

دکتر ویسی افزود: اخیراً در نشست با رؤسای دانشگاه‌های منطقه که در سازمان برنامه و بودجه کشور با محوریت ارتباط دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی و تعامل بین دانشگاه‌های منطقه تشکیل شد، طی یک تقسیم‌بندی حوزه مطالعات کشاورزی به لرستان، نفت و گاز به ایلام، خدمات و گردشگری به همدان و مطالعات بخش صنعت را به کرمانشاه واگذار کرده‌اند که اگر این اتفاق عملیاتی شود، کرمانشاه هاب ارتباط بین صنعت و دانشگاه در منطقه می‌شود.

احصاء نیازها و مشکلات پژوهشی حوزه تولید و جهت‌دهی پروژه‌های پژوهشی در این راستا و تامین اعتبار آن، بررسی و تبیین اثرات صنایع فناور و نوآور کوچک در رونق تولید استان، متناسب‌سازی فضای کسب و کار در استان با کسب و کارهای نوین با تاکید بر ICT، آسیب‌شناسی علت کمرنگ بودن ارتباط بین واحدهای تولید با دانشگاه‌ها و مراکز علمی با هدف اطمینان بخشی به مدیران و صاحبان سهام این واحدها، از دیگر محورهای مهم مورد بحث در این نشست بود.