به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، دومین نشست از سلسله سمینارهای تجربه صنعتی ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۸ با هدف آشنایی دانشجویان با فعالیت واحدهای صنعتی و تجارب کارآفرینان موفق استان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 

 

در ابتدای این جلسه دکتر رضا بختیاری مدیر کارآفرینی، پژوهش‌های کاربردی و ارتباط با جامعه دانشگاه ضمن خیرمقدم به میهمانان طی سخنانی اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری سلسله سمینارهای تجربه صنعتی با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت استان در چهار مرحله در تاریخ‌های مشخص تا پایان سال ۱۳۹۸ انجام شده و انتظار می‌رود دانشجویان این فرصت را غنیمت بشمارند و از حضور صنعتگران شاخص و موفق استان در دانشگاه بهره‌مند شوند که قطعا صحبت‌های این عزیزان برای دانشجویان می‌تواند موثر و راهگشا باشد.

 

 

ایشان یادآور شد: ما به دنبال اثرگذاری ملموس فارغ‌التحصیلان دانشگاه در مسائل استان و کشور هستیم، دانشجویان در شروع مسیر طولانی و پرپیچ و خمی هستند و این انتقال تجارب و سمینارها می‌تواند مسیر را هموارتر و تسهیل نماید تا دانشجویان به خروجی مناسبی برسند و بعد از دوران تحصیل در زمینه اشتغال و کارآفرینی موفق باشند.

در ادامه مهندس خوانساری رئیس انجمن برق و الکترونیک استان کرمانشاه، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت پارس حفاظ ضمن خیرمقدم و تبریک روز دانشجو، به معرفی شرکت پارس حفاظ و موفقیت‌های آن پرداخت.

 

 

ایشان بیان داشت: شرکت صنایع الکترونیکی پارس حفاظ از سال ۱۳۶۳ تاسیس و در ۱۳۷۵ به بهره‌برداری رسید. بنده از سال ۱۳۸۰ مدیریت این شرکت را بر عهده گرفتم و با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم، در مدت یکسال اقدام به تجهیز و خرید مواد اولیه و تولید مناسب کردیم و به تدریج با تلاش نیروها و ایجاد سیستم‌های مدیریتی در کارخانه، هم‌اکنون از جهت تولیدات در کشور جایگاه نخست را داریم و همه کارکنان نیز رضایت دارند.

مهندس خوانساری علاقه‌ به کار، ایده‌های نو، صداقت، هوشیاری، تلاش و انتخاب نیروهای توانمند را از مهم‌ترین عامل در موفقیت خود دانست و خطاب به دانشجویان گفت: تلاش کنید و به اصل «ما می‌توانیم» پایبند باشید و هرگز از اصلاح نترسید و تلاش کنید یک کارآفرین ایده‌آل باشید.

ایشان تاکید کرد: نباید در ابتدای راه توقع بالایی داشته باشید چراکه این تفکر شما را به جایی نمی‌رساند، اکثر کارآفرینان و صنعتگران موفق استان از صفر شروع کرده‌اند. علاقه به کار و همفکری با متخصصان در کسب موفقیت بسیار مهم است.

در ادامه مهندس گراوندی رئیس انجمن کانی غیرفلزی استان، نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه و مدیرعامل شرکت سیمان سامان غرب، ضمن تبریک روز دانشجو طی سخنانی اظهار داشت: دانشگاه و دانشجو مظهری از شاخص‌های توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور هستند و کشور ما بی‌شک در یک قرن اخیر توسعه فرهنگی خود را مرهون دانشگاه و دانشجو می‌باشد.

 

 

ایشان جوانان و دانشجویان را امید کشور دانست و با اشاره به سوابق تحصیلی و کاری خود افزود:  بنده از سال ۱۳۷۳ وارد صنعت سیمان کشور شدم، اولین بارقه‌های تولیدی این صنعت از حدود ۹۰ سال پیش شروع شد..

مهندس گراوندی با اشاره به گستردگی استقرار واحدهای سیمانی در کشور افزود: معمولا این واحدهای سیمانی به جهت مواد اولیه‌ خاص خود در حواشی شهرها و روستاها احداث شده و از مشاغل سخت بوده است.

ایشان بیان کرد: از دو دهه پیش که برنامه توسعه کشور جلو رفت و ظرفیت‌های تولید مسیر رو به رشدی را در پیش گرفت، صنعت سیمان با ورود بخش خصوصی رونق و جانی دوباره گرفت، اکنون ظرفیت تولید سیمان در کشور به بیش از ۸۳ میلیون تن در سال رسیده است که ۴۰ درصد آن به بخش خصوصی تعلق دارد.

مهندس گراوندی شرکت سیمان سامان را یک واحد نمونه و از بزرگ‌ترین صادرکنندگان سیمان کشور برشمرد و افزود: شناخت ذائقه بازار هدف، ساختار مستحکم و بینش مناسب از عوامل موفقیت در صنعت است.

ایشان نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه شرکت و واحد اقتصادی دانست و گفت: اگر شما در روابط کاری درک مناسبی از محیط پیرامونی و سیاست‌های جاری، اخلاق، فرهنگ و... نداشته باشید نمی‌توانید با محیط پیرامونی ارتباط برقرار کنید.

در ادامه مهندس عباسی رئیس انجمن معدن استان کرمانشاه، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت معدن قلعه، ضمن تبریک روز دانشجو اشاره‌ای به پیشینه صنعت و دانشگاه در دهه ۶۰ و حلقه مفقوده ارتباط بین دانشگاه و صنعت در عصر حاضر داشت.

 

 

ایشان با تاکید بر اینکه در کشورهای توسعه یافته دانشگاه با صنعت عجین شده است، افزود: هدف از اشتغال، تولید ثروت است و باید بتوانیم ثروت را به نحو احسن و از راه درست استحصال کنیم، ما هم از صفر شروع کردیم و اعتقاد داریم کار و تلاش و باید به یک فرهنگ تبدیل شود و نسل دوم و سوم از مشاغل را تحویل جامعه بدهیم.

مهندس عباسی سخت‌کوشی، ارتقاء مهارت و شغل را مورد تاکید قرار داد و گفت: کارآفرینان باید مروج فرهنگ کار باشند، وفاداری، داشتن نظم و صداقت در کار، پشتکار، داشتن انرژی و انجام صحیح کار در موفقیت بسیار مهم است.

این نشست با پرسش و پاسخ همراه بود.